Ένα αρκετά ενδιαφέρον καλοκαίρι αναμένεται να είναι αυτό του 2024 για την ΠΑΕ Παναιτωλικός, με δεδομένο ότι λήγουν συνολικά τα συμβόλαια 18 ποδοσφαιριστών (μετά τις ανανεώσεις Λιάβα και Μλάντεν), τα περισσότερα από τα οποία, όπως φαίνεται, δύσκολα θα ανανεωθούν.
Συγκεκριμένα, η ΠΑΕ Παναιτωλικός ανακοίνωσε ήδη στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης τις αποχωρήσεις δύο δικών της παιδιών, των Μαλή και Τσιγγάρα, οι οποίοι όπως φαίνεται θα αναζητήσουν κάτι καλύτερο στο εξωτερικό.
«Πληγή» τα ανοικτά μέτωπα
Από εκεί και πέρα όμως αρκετά δύσκολες παρουσιάζονται οι περισσότερες από τις περιπτώσεις βασικών ποδοσφαιριστών, τα συμβόλαια των οποίων εκπνέουν το καλοκαίρι. Τορεχόν, Πέδρο, Χουάνπι, Καρέλης, Χατζηθεοδωρίδης, Πέρες κλπ κλπ…
Οι περισσότεροι, βασικοί και αναντικατάστατοι. Παίκτες που έκαναν την διαφορά τη φετινή σεζόν. Κάποιοι με αρκετά μεγάλα συμβόλαια, ενώ άλλοι, έχουν προσελκύσει ήδη το ενδιαφέρον ομάδων του εξωτερικού.
Η ομάδα του Αγρινίου έχει μιλήσει με όλους και έχει εκφράσει την πρόθεση να συζητήσει για τις ανανεώσεις των συμβολαίων, ίσως των περισσοτέρων, εξ αυτών.
Παρόλα αυτά, το πιθανότερο είναι οι περισσότεροι να αποχωρήσουν, αφού ο Παναιτωλικός, ρεαλιστικά, έχει «ταβάνι» σε αυτά που μπορεί να προσφέρει, τουλάχιστον στο οικονομικό σκέλος και ενδέχεται να κληθεί να βρει αντικαταστάτες, ίσως και με λιγότερα χρήματα από αυτά που προσέφερε ως σήμερα.
Στον «αέρα» και οι διεθνείς
Σε όλα τα παραπάνω προστίθενται οι κλήσεις Σενγκέλια και Ταμπίτζε στο Euro 2024 με την Εθνική Γεωργίας. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να ανεβάσει τις «μετοχές» δύο σημαντικών ποδοσφαιριστών, τα συμβόλαια των οποίων συγκαταλέγονται σε αυτά που εκπνέουν τον Ιούλιο.
Τι μπορεί να κάνει όμως μία ομάδα σαν τον Παναιτωλικό για να κρατήσει όλους τους παραπάνω; Ρεαλιστικά, δεν μπορεί να τους κρατήσει όλους. Είναι οικονομικά ασύμφορο και κάποιες αποχωρήσεις θα είναι αναπόφευκτες. Παρόλα αυτά, το ζήτημα είναι άλλο. Όσοι αποχωρήσουν, όπως παραδέχθηκε και ο Γιάννης Πετράκης στην πρόσφατη συνέντευξή του στο agriniara.gr (δείτε ΕΔΩ), πρέπει να αντικατασταθούν από ισάξιους ή και καλύτερους ποδοσφαιριστές.
Φήμες και ονοματολογία
Σιγά-σιγά αρχίζουν να βλέπουν το φως της δημοσιότητας κάποια ονόματα ποδοσφαιριστών που φημολογείται ότι απασχολούν την ομάδα του Αγρινίου. Ένα από αυτά, του 23χρονου Γάλλου κεντρικού αμυντικού της Παναχαϊκής, Γιοάν Μπαρέ.
Η αλήθεια είναι ότι ανάλογες περιπτώσεις ποδοσφαιριστών δημιουργούν προβληματισμούς σε φίλους των «καναρινιών», σε συνδυασμό με αποχωρήσεις σημαντικών ποδοσφαιριστών, όπως πχ του Μαλή που αγωνίζεται στην ίδια θέση.
Όταν για παράδειγμα, μία ομάδα φημολογείται ότι θα αποκτήσει έναν ποδοσφαιριστή που οριακά κέρδισε την παραμονή στη Super League 2 στα play out, ανεξαρτήτως αν ατομικά, ο ίδιος, διασώθηκε (σ.σ. Μπαρέ) για να καλύψει το κενό ενός αγαπημένου ποδοσφαιριστή που αποτελούσε έναν εκ των αρχηγών του συλλόγου (σ.σ. Μαλή) και με την εξαιρετική του παρουσία, ειδικά στα τρία τελευταία του παιχνίδια με τα «κυανοκίτρινα» συνέβαλε τα μέγιστα στη διατήρηση του «μηδέν» στην άμυνα, όντας ένας από τους διακριθέντες, σε πρώτη φάση, μόνο ισάξια δεν μοιάζει η αντικατάσταση.
Το «Α» και το «Ω»
Τα οικονομικά δεδομένα είναι «σφιχτά», με τον Φώτη Κωστούλα να έχει δηλώσει την πρόθεσή του να αποχωρήσει. Φυσικά η οικονομική κατάσταση του συλλόγου είναι μία από τις υγιέστερες στη χώρα, όμως αυτό οφείλεται στην παρουσία του μεγαλομετόχου της ΠΑΕ στο τιμόνι και όχι στην οικονομική ευρωστία στα οικονομικά του από τα εισιτήρια, τις χορηγίες κλπ.
Κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει το γεγονός ότι κάθε χρόνο τα έξοδα υπερβαίνουν τα έσοδα, με την προσέλευση του κόσμου στο γήπεδο να είναι μειωμένη αφού τα κεκλεισμένων των θυρών για μήνες κατά τη διάρκεια της σεζόν, επηρεάζουν σημαντικά ομάδες όπως αυτή του Αγρινίου.
Παράλληλα, με εξαίρεση κάποια, λίγα παιχνίδια, όπως αυτό με τον Ατρόμητο, η παρουσία του κόσμου στις κερκίδες του γηπέδου του Παναιτωλικού ήταν πολύ μικρή για τα δεδομένα της ομάδας. Τα ακριβά εισιτήρια των 20, 25 και 30 ευρώ (σ.σ. όχι τα διαρκείας, αυτά είναι τα φθηνότερα της κατηγορίας), η κακή αγωνιστική εικόνα της ομάδας, όπως και άλλοι εξωγενείς παράγοντες, είχαν ως αποτέλεσμα η παρουσία του κόσμου μετά βίας να ξεπερνά τις 2.000 ή 2.500 στα περισσότερα παιχνίδια.
Σε όλα αυτά προστίθεται το γεγονός ότι οι χορηγίες μίας ομάδας όπως αυτή του Αγρινίου είναι μικρότερες από ανταγωνιστές της. Λίγες είναι οι τοπικές επιχειρήσεις που στηρίζουν την ομάδα, σε αντίθεση με περιοχές όπως, παραδείγματος χάρη, το Ηράκλειο, όπου μιλάμε για άλλα οικονομικά δεδομένα και άλλα επίπεδα στήριξης της δικής τους ομάδας (σ.σ. ΟΦΗ).
Μπορεί αυτό να σημαίνει ότι θα υπάρξει μείωση του μπάτζετ; Αυτό δεν επιβεβαιώνεται. Αλλά σίγουρα αποτελεί «αγκάθι» για τον Παναιτωλικό και σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα στο χτίσιμο ενός ρόστερ που θα είναι όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικό.
Χρόνος υπάρχει, αλλά να μην γίνουν τα ίδια λάθη
Από εκεί και πέρα, βρισκόμαστε στα τέλη Μαΐου και ακόμη δεν έχουν εκπνεύσει καν τα συμβόλαια της περιόδου 2023/24. Χρόνος, αυτή τη στιγμή, υπάρχει. Δεν πρέπει όμως να εξαντληθεί, όπως το περασμένο καλοκαίρι.
Αν ο Γιάννης Πετράκης πάει για βασικό στάδιο προετοιμασίας όπως ο Σούρερ, με έξι τερματοφύλακες, χωρίς χαφ, με παιδιά από την Κ19 και περιμένοντας μεταγραφές που δεν θα έχουν παίξει καν φιλικά και θα έρθουν μία εβδομάδα πριν την πρεμιέρα του πρωταθλήματος, τότε μάλλον θα έχει και την ίδια κατάληξη με τον προκάτοχό του. Η ομάδα θα ψάχνει τον «νέο Πετράκη» που θα «σώσει την παρτίδα» στη μέση της σεζόν.
Σε περίπτωση που όλα κυλίσουν ομαλά, οι επιλογές γίνουν νωρίς και αποδειχθούν σωστές, τότε ο Παναιτωλικός μπορεί να παρουσιάσει μία εικόνα που θα προσελκύσει ακόμη περισσότερο κόσμο στο γήπεδο.
Μία ομάδα που θα έχει στόχους και θα μπορεί να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την παραμονή την τελευταία ή την προτελευταία αγωνιστική…
ΩΧ!!!! ΠΑΛΙ ΞΑΝΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ,ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΟΣ Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΥ,Ο ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ 5000 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΖΗΣΕΙ,ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΛΛΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΣΤΗ Β ΚΑΙ Γ ΕΘΝΙΚΗ.ΠΧ ΞΑΝΘΗ- ΛΑΡΙΣΑ-ΠΑΝΑΧΑΙΚΗ- ΗΡΑΚΛΗΣ- ΕΘΝΙΚΟΣ- ΚΑΒΑΛΑ-ΔΡΑΜΑ- ΚΛΠ.Η ΜΟΝΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ Κ.ΚΩΣΤΟΥΛΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΥ.